Markedsandel Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023

Når du er koblet til teknologi i hverdagen, er det normalt å vite hva som er nytt innen operativsystemer, enheter og dingser. Du kommer inn i en boble som du ikke ser ut til å innse at rundt deg, de fleste vet ikke engang hva det betyr"beta” for et operativsystem, enn si være nysgjerrig på å teste det. Markedsandel Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023 (markedsandel), kan si mye om hvor raskt folk flest tilpasser seg nye teknologier.

Offisielt utgitt av Microsoft 5. oktober. 2021, Windows 11 ble mottatt som en større oppgradering fra forrige versjon, Windows 10. Men det kom også med et problem for mange brukere, som selv om de ønsket å bytte fra Windows 10 eller Windows 7den Windows 11, mislyktes de på grunn av kravene til det nye systemet.

This PC can’t run Windows 11. Om denne installasjonsbegrensningen Windows 11 på datamaskiner som ikke støtter TPM 2.0 og UEFI Secure Boot, skrev jeg i en eldre opplæring. Jeg viste også hvordan den kan installeres Windows 11 på en PC uten TPM 2.0 og UEFI.

Tilbake til emnet for artikkelen, markedsandelen Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023, ifølge statcounter.com, viser det at til nå har nesten 21 % av internettbrukerne Windows fra hele verden byttet de til Windows 11. Mest sannsynlig er flertallet de som har kjøpt nye datamaskiner og bærbare datamaskiner med operativsystem Windows 11.

Utnyttelse Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023

Utnyttelse Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023
Statistikk statcounter.com

I mars 2023, Windows 10 er den klare lederen med 73.48 %, og noe stabilitet kan observeres i grafen, mens Windows 11 har en merkbar økning. Imidlertid vekst Windows 11 det haster mer for de som bytter sine gamle datamaskiner med Windows 7.

De fleste brukere som har gjort overgangen fra eldre operativsystemer, til Windows 11, er fra Storbritannia (27.3%), Oseania (27.2%), USA (26.3%) og Canada (24.48%). Windows 11 har en markedsandel i Europa nær det globale gjennomsnittet.

Avslutningsvis, hvis denne trenden fortsetter, Windows 10 vil ha overlegenhet på markedet til slutten av 2024. Microsoft annonserte at de vil gi støtte for Windows 10, i hvert fall frem til 14. oktober 2025.

Teknologiinteressert, jeg skriver med glede på StealthSettings.com siden 2006. Jeg har bred erfaring med operativsystemer: macOS, Windows og Linux, samt programmeringsspråk og bloggplattformer (WordPress) og for nettbutikker (WooCommerce, Magento, PrestaShop).

Hvordan » Windows 11 » Markedsandel Windows 11 globalt i 1. kvartal 2023
Legg igjen en kommentar